Guinness 'Noitulove' (evolution) bier reclame
Door Décé, op zondag 20 juli 2008 om 13:25 | 456 x gezienin animatie, klassieker
[VIDEO] Voor Guinness-bier wordt al vele jaren prachtige reclame gemaakt. Drie Guinness-drinkers aan de bar keren in een razend tempo miljoenen jaren terug in de tijd, tot aan het ontstaan van het leven op aarde, en totdat ze op vrolijke muziek zijn terugge?volueerd tot een trio dorstige prehistorische slijkspringers. ‘Noitulove’ heet de reclamespot voor het Ierse biermerk waarmee de Brit Mark Petersen de ‘Grand Prix de Cannes 2006’ – kortweg de Gouden Leeuw – won. ‘Het spectaculaire en peperdure filmpje bouwt voort op de slagzin ‘Good things come to those who wait’, wat slaat op een pint Guinness die onder de tap even tot rust moet komen. Dat is de slogan die het biermerk al jaren gebruikt in zijn imagocampagnes. Elf maanden hebben ze aan de spot gewerkt. De brouwer stak enorm veel geld in een project dat bulkte van de special effects, en waarvan het eindresultaat pas een jaar later zichtbaar was.