Autobahn

[TEKST] ’s Werelds enige wegennet zonder snelheidslimieten is voor ons weliswaar dichtbij, maar krimpt zienderogen. Duitsland staat wel bekend als het land zonder snelheidslimiet, maar je weet dat het in de praktijk nogal eens tegen kan vallen. Langs het grootste gedeelte van de Autobahn staan wel degelijk bordjes met rode randen, en dat worden er steeds meer. Als je dan toch eindelijk de beentjes mag strekken is het vaak te druk om echt hard te gaan. Waar moet je nu precies zijn als je je topsnelheid veilig wilt testen?

Zet allemaal maar in de TomTom favorieten:

-A31 van Essen naar Embden. Kaarsrecht, zo plat als een dubbeltje en voorzien van ZOAB. Helaas tweebaans en soms best druk. Vroeg opstaan dus. Parallel aan de A31, maar minder relaxt, loopt de A1 van Osnabruck naar Oldenburg.

-A24/A19 van Berlijn naar Rostock. Geweldig, met uitzondering van een paar snelheidsbeperkingen tussendoor.

-A5 van Karlsruhe naar Basel. Bijna geen bochten, maar vrij veel verkeer. Ideaal voor beginners en op zondeagochtend.

-A38 van Gottingen naar Leipzig. Als de Nurburgring als Autobahn zou worden herboren, zou dit het zijn!

-A3 van Frankfurt naar Bonn. Druk overdag maar ’s nachts verleidelijk. Het hele traject is driebaans!

-A62 van Landstuhl naar Nonnweiler. Klassiek geval voor het instellen van een 200 km/h-snelheidslimiet.

-A81 van Weinsberg naar Wurzburg. Hier doen Porsche en AMG veel van hun hogesnelheidstests.

-A92 van Munchen naar Deggendorf. Hardcore motormoordend traject door een saai landschap.

-A96 van Landsberg naar Bregenz. Er ontbreken nog stukken, maar wat er is is een 10 waard.

-A9 van Nurnberg naar Holledau. Even spectaculair als een leeg vliegveld. Maar heel snel en driebaans.

Wel en Niet
De beste maanden zijn mei/juni en september/oktober. Weinig vakantieverkeer, redelijk weer. De eventuele snelheidsbekeuringen zijn redelijk gematigd. Bij wegwerkzaamheden en dergelijke, worden de straffen zwaarder, daar kun je ter plekke worden gesommeerd je rijbewijs voor een tot drie maanden in te leveren. Bumperkleven wordt niet geapprecieerd, boetes van 100 tot 250 euro, inname rijbewijs mogelijk. Absoluut nooit rechts inhalen. In langzaam rijdend verkeer kunnen politiemensen rijden die sterk letten op niet-handsfree bellen. En er is geen vaste Autobahn-instructie. Je leert het door het te doen, door je spiegels te gebruiken en op de borden te letten, terwijl je je snelheid langzaam opvoert. Wie zich niet safe voelt dient onmiddellijk gas in te houden.

7,5 seconde…
Om een voertuig op te merken dat 300 kilometer per uur rijdt, moet een langzamere bestuurder op de rechter rijstrook elke 7,5 seconde in zijn spiegel kijken. Precies. Weinig kans dat ze u zien aankomen dus.

(bron: carros.nl)

Trefwoorden: , ,

Niet gevonden?

Bad of douche?

Resultaten

Laden ... Laden ...

Archief

Categorieën

Krimineel

kri•mi•neel 1 (de ~ (m.), -nelen)
1 misdadiger
kri•mi•neel 2 (bn.)
1 strafrechtelijk
2 misdadig 3 [inf.]
geweldig, buitengewoon, fantastisch
kri•mi•neel 1 (de ~ (m.), -nelen) 1 misdadiger kri•mi•neel 2 (bn.) 1 strafrechtelijk 2 misdadig 3 [inf.] geweldig, buitengewoon, fantastisch

Sponsor

 

Gehost door

TransIP